C.E.FAX participa durant els cursos 2012-13 i 2013-14 en un Projecte Comenius

Al llarg d'aquests dos cursos els alumnes de Primària i ESO del nostre centre participaran en un Projecte Comenius d’associació Escolar sufragat per la Comissió Europea: "Save Your Energy for future Generations".
Vuit centres de vuits països de la Unió Europea formen part d’aquesta associació que té com a finalitat realitzar activitats conjuntes en el marc del tema: “Pensa en el teu futur i estalvia energia”. Alumnes i professors es desplaçaran als diferents centres participants per realitzar les reunions del projecte:

Szkoła Podstawowa im.Stefana Żeromskiego

Acigol Ilkogretim Okulu Frodsham CE Primary School Szkoła Podstawowa z
Polskim Językiem Nauczania
Áldás Utcaı Általános Iskola Regino-Gymnasium Prüm Istituto Omnicomprensivo Statale “S.Pertini” Centre Educatiu FAX
Poniatowa (Polonia) Nevsehir (Turquia) Frodsham (United Kingdom) Vendryně (Repúbica Txeca) Budapest (Hungria) Prüm (Alemània) Magliano Sabina (Itàlia) L'Hospitalet de Llob. (Catalunya - España)
Activitats del projecte: Curs 2013-2014

Energy Presentations
Els alumnes de 6è de primària han confeccionat presentacions en Anglès del tema de l'elecricitat i l'energia. Ampliar>>>
Project Meeting a Vendryně (República Txeca)
Un llarg viatge de més de 10 hores fins a Vendryně i hem trobat una escola on la vocació dels mestres i l'esforç dels alumnes eren evidents. Flash>>> Html>>>
Visita a les instal·lacions del TramBaix

Els alumnes de primer, segon i tercer curs d'ESO han visitat les instal·lacions del TramBaix de Sant Joan Despí. Les característiques d'aquest mitjà de transport urbà i la seva gestió energètica han estat els centres de l'activitat.

Project Meeting a Magliano Sabina (Itàlia)

10-13 Des. 2014

Han estat uns dies carregats d'experiències, cultura, art i convivència. Vuit alumnes de primer i segon curs i dos professors han viatjat fins a Magliano Sabina, població de 3.700 habitans a 50 km de Roma:

• El dimarts, acompanyats per dues professores italianes, Laura i Irene, vam aprofitar el nostre pas per Roma per fer una vista ràpida al Coloseo on ens vam trobar amb el grup d'Hongria i Turquia. Arribats amb tren a Magliano Sabina ens van rebre a l'Ajuntament i vam sentir un concert dels alumnes del centre italià. Primerflash Primerhtml
  • El dimecres el vam dedicar a les activitats en el centre, els alumnes i professors van assistir a diverses activitats. Per la tarda vam visitar una gran central hidroelèctrica. Encara vam tenir temps d'aprendre un nou esport, el hitball, mentre la Srta. Anabel preparava pa amb tomàquet, pernil i formatge i dues truites espanyola per oferir durant el sopar. Durant el sopar vam tastar especialitats dels diferents països. Segonflash Segonhtml
  • El dijous es va dedicar a la visita a Roma: Vaticà, Panteó, Piazza Navona, Fontana di Trevi, Piazza Venezia... La pizza al centre "Eataly" era boníssima. Per la tarda vam assistir a un concert a l'església de San Pietro de Magliano i a un espectacle d'abanderats a la plaça del poble. Durant el sopar de comiat tots vam rebre un diploma per la nostra participació al "meeting".Tercerflash Tercerhtml
  • Divendres la majoria de grups van tornar al matí cap els seus països però els hongaresos i nosaltres encara vam tenir l'oportunitat de visitar una petita ciutat medieval, Narni, que ens va sorprendre amb el seus secrets. Quartflash Quartrhtml
Christmas
Project Meeting at Centre Educatiu FAX (Catalonia - Spain)

Project Meeting at Regino-Gymnasium Prüm (Germany)

1-4 Abril 2014

• La climatologia ens va sorpendre. Havíem sortit de Barcelona amb fred i risc de pluja i a Alemània vam trobar una temperatura més que agradable que ens va acompaña tota la nosra estada. El centre ocupa l'edifici d'un palau. Prüm és una petita ciutat d'una zona alemana que havia estat francesa durant una època. L'alberg molt modern i nou ens amabava una sorpresa: tenia taules de ping-pong! Primerflash Primerhtml
  • Dimeces es va dedicar a l'escola. Vam participar en diferents classes i matèries. Fins i tot la nostra presència va enriquir les classes d'Espanyol. Segonflash Segonhtm
  • Dijous vam visitar la ciutat de Trier, una ciutat amb molta història des de l'època dels Romans. A la tarda vam assistir a un concert on professors i alumnes del Regyno-Gymnasium Prüm van interpretar diferents peces musicals. Tercerflash Tercerhtml

Final Project Meeting in Nevsehir (Turkey)

2-5 Juny 2014

• El projecte Comènius que hem realitzat al llarg d'aquests dos cursos ha arribat a la seva fi. La reunió d'avaluació del Projecte s'ha realitzat a Navsehir, una petita població de la regió turca de Capadòcia. L'experiència en una escola, regió i cultura tan diferent a la nostra ha estat molt enriquidora. Pots veure les fotografies. Flash Html
Activitats del projecte: Curs 2012-2013

Comenius Corner:

En aquests espais al centre de Primària i al centre d'ESO es mostren les activitats, treballs i fotografies relacionats amb el projecte.
Logo contest
Tots els centres han organitzat un concurs de logos del projecte. El nostre va ser molt ben considerat a la reunió de Polònia on es va triar el logo creat pels alumnes de Turquia
Compositions S'han realitzat diferents redaccions sobre temes relacionats amb el projecte. Pots veure la producció final.

Water poems

and Earth care

Hem fet poesies en Anglès, entre totes es va triar una que ha estat publicada.

Pots veure el rcull d'una poesia de cada centre

Aquestes han estat la poesies escrites pels alumnes de 5è i 6è

Project Meeting a Poniatowa (Polònia)
Podeu veure les fotografies de la reunió de projecte que es va realitzar a Poniatowa (Polònia) del 6 al 9 de novembre de 2012. Van assistir les professores Esther Argudo i Ana Bel Paramés en representació del nostre centre. En aquesta reunió es van decidir les tasques a realitzar pels diferents centres participants i les convocatòries per les properes reunions. Els assistents, la majoria docents, van tenir l'oportunitat de conèixer un centre polonès i alguns centres d'interès natural i cultural de la zona. Podeu veure les fotografies realitzades Flash>>> Html>>>
Christmas Tots els centres han enviat als altres centres "Christmas" confeccionats pels alumnes Ampliar>>>
e-newspaper
Cada centre ha confeccionat una article relacionat amb l'aigua per formar entre tots una publicació electrònica. El tema que va treballar els alumnes de primer d'ESO va ser "The Draughts" (les sequeres). Pots veure la revista creada de forma col·laborativa

Poster

Hem fet diferents posters amb el tema de l'aigua. Pots veure les produccions dels vuit centres.

Project Meeting Fordsham (U.K.)

En aquest cas van participar quatre alumnes d'ESO i dos professors. El centre de les reunions va ser el Frodsham Primary School però els nostres alumnes van assistir a les classes del "High School" vinculat. El dijous es va dedicar a fer una excursió pel Pais de Gales (Wales). La visita d'una central hidroelèctrica subterrània de cicle reversible va ser molt interessant. Primerflash Primerhtml Segonflash Segonhtml Tercerflash Tercerhtml Quartflash Quarthtml

Music-Video Els alumnes de 5è i 6è de Primària i els de 1r i 2n d'ESO han interpretat la canço Whatever d'Oasis adaptant la lletra al nostre projecte. Pots veure i sentir la producció obtinguda.
Veure el video

Project Meeting Budapest (Hongria)

Quatre alumnes de 2n d'ESO i dues professores han representat el nostre centre a la reunió de projecte que s'ha celebrat a la "Áldás Utcaı Általános Iskola" de Budapest. Un centre públic que ha acollit al grup de 40 partcipants dels altres set centres. Un centre i una ciutat plena de sorpreses on els nostres alumnes i professores han estat acollits amb una gran hospitalitat. Primerflash Primerhtml Segonflash Segonhtml Tercerflash Tercerhtml

Fish Album Els alumnes de 5è i 6è de Primària han confeccionat un àlbum de 10 peixos del nostre mar. han realitzat dibuixos originals interpretant fotografies reals. El dibuix es complementa amb un recull de dades de les diferents espècies. Descarrega't l'àlbum

Podeu trobar més informació al bloc del projecte: http://savenaturalenergy.blogspot.com.es/